تبلیغات
سید احمد الحسن وصی و رسول امام مهدی یمانی موعود - ظهور حضرت نیازمند آمادگی عمومی است نه ظهور احمد الحسن بصری

 
یکی از اشکالات پیروان مدعی یمانی این است که ما را متهم می کنند به اینکه با رد هر فردی که ادعای مهدویت می کند اگر امام حقیقی حضرت حجت ابن الحسن هم بیاید آن را انکار کرده و در گمراهی خود خواهیم ماند کما اینکه اکنون وصی آن حضرت جناب احمد الحسن آمده است و شما آن را نیز همچون دیگر مدعیان مهدویت انکار می کنید . 

مبلیغن احمد الحسن با چنین استدلال ضعیفی ، سعی بر اثبات احمد الحسن داشته غافل از آنکه طبق روایات مهدوی ،از شرایط ظهور امام مهدی (ع) آمادگی عمومی است و شرایط به سمتی پیش خواهد رفت که عموم مردم دچار بلوغ فکری در پذیرش حضرت گردیده و به سمت ایشان رغبت و میل پیدا می نمایند جز تعدادی که نفعشان در مخالفت با حضرت می باشد و به مصداق آیه شریفه فی قلوبهم مرض می باشند . 

طبق روایات پس از گرفتار شدن مردم به ظلم و بی عدالتی ، وقتی صدای منادی آسمانی را می شنوند چنان محبت حضرت در قلوب مردم جا می گیرد و مقابل او خاضع می شوند که گروه گروه با شادمانی به سوی او می آیند و گرداگرد حضرت می چرخند آنگونه که مردم در شب عروسی به اطراف عروس می گردند ــ غیبت نعمانی صفحات 252،257،264،290 ــ  و مردم همانند زنبورهای عسل که به ملکه شان پناه می برند به حضرت پناهنده می شوند .ــ الملاحم و الفتن نعیم بن حماد ، باب 148 ــ  و با رغبتی وصف نشدنی به سوی حضرت آمده و با او بیعت می کنند .

بی شک عمده برنامه های اصلاحی حضرت با خود آگاهی و خودیاری مردم انجام می گیرد به نظر می رسد تمام این حوادث تلخ و ناکامی های ناگوار پیش از ظهور ، برای آن است که آن حضرت روح خود آگاهی و خودیاری عمومی را در مردم زنده می کند تا این که با آغوش باز از حکومت جهانی و عدالت گستر او استقبال کنند . 

متقی هندی از امام علی (ع) نقل کرده است ـ إذا نادی مناد من السماء " إن الحق فی آل محمد " فعند ذالک یظهر المهدی علی أفواه الناس و یشربون حبه فلا یکون لهم ذکر غیره ـ  زمانی که منادی از آسمان صدا می زند که حق با آل محمد است حضرت مهدی ظهور می کند چنان اسمش بر زبان ها می افتد و محبتش در دلها چشانده شده و جای می گیرد که غیر از اسم او اسمی بر زبان ها جاری نمی شود ــ کنز العمال جلد 14 صفحه 588 ــ 

و نیز در کتاب کنزالعمال خود جلد 14 صفحه 589 از حضرت علی (ع) نقل کرده است : فخسف بهم البیداء و بلغ ذالک اهل الشام قالوا لخلیفتهم قد خرج المهدی فبایعه و ادخل فی طاعته و الاقتلناک فیرسل إلیه بالبیعه و یسیر الهدی حتی ینزل بیت المقدس و تنقل إلیه الخزائن و تدخل العرب و العجم و اهل الحرب و الروم و غیرهم فی طاعته من غیر قتال ـ وقتی که خبر هلاکت سفیانی به أهل شام می رسد آنان به حاکمشان می گویند حضرت مهدی ظهور کرده است پس با او بیعت کنید و در اطاعت او داخل شوید و اگر نه با تو می جنگیم پس او اعلان بیعت می کند و حضرت مهدی هم به سوی بیت المقدس حرکت می کند و به آن شهر وارد می شود و تمام خزائن زمین به جانب او حمل می شود پس تمام عرب و عجم و اهل حرب ، روم و غیر آنان ، بی جنگ در اطاعت او وارد می شوند و با او بیعت می کنند . 

همچنین قندوزی حنفی از امام علی (ع) در کتاب ینابیع الموده جلد 3 صفحه 264 نقل می کند : إذا قام القائم آل محمد (ص) جمع الله له أهل المشرق و أهل المغرب ، فیجتمعون کما یجتمع قزع الخریف ...  هنگامی که قائم آل پیامبر (ص) قیام می کند خداوند تمام اهل شرق و غرب عالم را برای او جمع می کند پس مردم همانند ابر پراکنده پاییزی در اطراف الو جمع و متراکم می شوند . 

این روایات دلالت می کند که چنان استقبالی برای حکومت حضرت می شود و چنان زمینه ای برای تشکیل و گسترش حکومت حضرت مهدی (عج) فراهم می شود که برای هیچ نبی و وصیی در طول تاریخ بشری فراهم نشده است زیرا بشر به این نتیجه می رسد که مدعیان اصلاحات هیچ مشکلی از مشکلات آنان را نمی توانند حل نمایند . و با این اوصاف پذیرش حضرت نیاز به آمادگی عمومی دارد نه ارسال فردی به نام احمد الحسن البصری با شرایط خاص خود در حالی که که دسترسی به حضرت صاحب الزمان سهل الوصول تر از دستیابی به وی می باشد .





طبقه بندی: مناظره ( گفت و شنود با مدعیان جریان یمانی )،  ظهور و اهداف حکومت جهانی ، 
برچسب ها: احمد الحسن، شرایط قیام حضرت، آمادگی عمومی، ظهور امام زمان، المهدیون، احمد الگاطع، یمانی موعود،  
دنبالک ها: صفحه نخست سایت المهدیون،  
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 مرداد 1394 توسط سید احمد الحسن