تبلیغات
سید احمد الحسن وصی و رسول امام مهدی یمانی موعود - تصریح روایات بر خاتمیت امام و وصی دوازدهم و ابطال دعاوی احمد الحسن بصری

 
بر اساس روایات متواتره که صراحتا دلالت دارند با دوازدهمین وصی امر وصایت امامان ختم میگردد و بعد از امام دوازدهم فرد دیگری به مقام وصیایت و امامت نمی‌رسد. هر کسی ادعای وصایت نسبت به امام کند او کذاب و مفتر است. ادعیه نیز موید این مطلب هستند. چنانکه پیامبر خاتم انبیا هستند و هر کس بعد ایشان ادعای نبوت و رسالت کند، او کذاب است. با مروری اجمالی بر این روایات می توان به راحتی بر پوچ و پوشالی بودن ادعای این مدعی بصری پی برد . 
و اما نمونه هایی از اخبار :

ـــ الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَنْتَ یَا عَلِیُّ وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِم‏

ـــ فَقَالَ یَا عَلِیُّ هُمُ اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَنْتَ وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِمُ‏.

ـــ قَالَتْ هَذِهِ أَسْمَاءُ الْأَوْصِیَاءِ أَوَّلُهُمْ ابْنُ عَمِّی وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ وُلْدِی آخِرُهُمْ‏ الْقَائِم‏

ـــ الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ، أَوَّلُهُمْ أَنْتَ یَا عَلِیُّ، وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِم‏

ـــ الْأَئِمَّةُ بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِمُ‏ هُمْ خُلَفَائِی وَ أَوْصِیَائِی وَ أَوْلِیَائِی وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى أُمَّتِی بَعْدِی الْمُقِرُّ بِهِمْ مُؤْمِنٌ وَ الْمُنْكِرُ لَهُمْ كَافِرٌ.

ـــ  أَسْمَاءُ الْأَوْصِیَاءِ فَعَدَدْتُ اثْنَیْ عَشَرَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِم‏

ـــ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أَنَا سَیِّدُ النَّبِیِّینَ وَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ سَیِّدُ الْوَصِیِّینَ وَ إِنَّ أَوْصِیَائِی بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِمُ‏.

ـــ وَ قَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: «الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ، أَوَّلُهُمْ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ‏ الْقَائِمُ‏، طَاعَتُهُمْ طَاعَتِی، وَ مَعْصِیَتُهُمْ مَعْصِیَتِی، مَنْ أَنْكَرَ وَاحِداً مِنْهُمْ فَقَدْ أَنْكَرَنِی».

ـــ قَالَ: أَنَا خَاتَمُ‏ الْأَوْصِیَاءِ وَ بِی یَرْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِیَ الْقُوَّامِ بِدِینِ اللَّهِ.

ـــ أَنْتَ وَلَدِی وَ وَصِیِّی وَ أَنَا وَلَدْتُكَ وَ أَنْتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع وَلَدَكَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَنْتَ خَاتَمُ‏ الْأَوْصِیَاء

و بسیاری موارد دیگر در این باب
و اما در ادعیه نیز فراز هایی موجود است که دلالت بر وجود دوازده امام و لا غیر دارد و مهمتر اینکه حضرت حجت سلام الله علیه آخرین وصی الهی می باشد
:

ـــ السَّلَامُ عَلَى وَارِثِ الْأَنْبِیَاءِ وَ خَاتِمِ‏ الْأَوْصِیَاءِ، السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْمُنْتَظَر

ـــ  السَّلَامُ عَلَیْكَ یَا مَهْدِیَّ الْأَرْضِ...السَّلَامُ عَلَیْكَ یَا خَاتَمَ‏ الْأَوْصِیَاءِ

و اما چگونه مبلغین احمد الحسن بصری ، وی را جانشین امام دوازدهم ( خاتم اوصیاء ) می دانند ؟ 




طبقه بندی: امام مهدی در آینه قرآن و روایات،  مناظره ( گفت و شنود با مدعیان جریان یمانی )، 
برچسب ها: روایات بر ابطال ادعاهای احمد الحسن، احمد الحسن بصری، مدعی یمانی، مدعی فرزند امام دوازدهم، امام مهدی، یمانی، المهدیون،  
دنبالک ها: صفحه نخست سایت المهدیون،  
نوشته شده در تاریخ شنبه 24 مرداد 1394 توسط سید احمد الحسن