تبلیغات
سید احمد الحسن وصی و رسول امام مهدی یمانی موعود - ملک عبدالله یا ملک فهد ؟ بشارت ظهور و سید احمد الحسن از ادعا تا واقعیت

 
در ابتدا این نکته را ذکر نماییم که سرزمین حجاز (عربستان کنونی) در روایات مربوط به آخر الزمان، آبستن حوادث بسیار مهمی است. از مهمترین این حوادث می توان به اختلافات داخلی در خاندان پادشاهی حجاز(1)، درگیری های نظامی در سرزمین حجاز(2)، قتل نفس زکیه در مسجدالحرام(3)، خسف یا فرو رفتن سپاهیان سفیانی در بیابان بیداء عربستان(4) و مهمتر از همه، ظهور حضرت مهدی (عج)(5) از شهر مکه(6)، اشاره کرد.

 در این مطلب ما به بررسی مرگ فَهد ، عبدالله ، اختلافات در حجاز و ... می پردازیم.

و اما :

در مطلب قبل با نام احمد حسن زود ظهور کرد
روایتی آمده بود که احمد حسن برای اثبات خود از آن استفاده کرده بود و آن حدیث متن زیربود:

عن مسند احمد عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم : یحکم الحجاز رجل اسمه علی اسم حیوان، إذا رأیته حسبته فی عینه الحول من البعید و اذا اقتربت منه لا تری فی عینیه شیئاً، یخلفه أخ له إسمه عبدالله، ویل لشیعتنا منه؛ اعادها ثلاثاً : بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة، بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة، بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة.

رسول خدا (ص) فرمود : بر حجاز (عربستان) مردی که اسمش ، اسم حیوان است حکومت می کند (فهد = یوزپلنگ) . اگر از دور به او نگاه کنی در چشمش انحراف (چپی) می بینی ولی اگر به او نزدیک شدی در چشمش مشکلی نمی بینی ، جانشین یا خلیفه اش برادرش که اسمش عبدالله است خواهد بود . وای بر شیعه ما از دست او (فهد) ، پس این جمله را سه بار تکرار نمود ، بشارت مرگش (فهد) را به من بدهید شما را به ظهور حجت بشارت می دهم . (7)

این حدیث با برداشتی که در پرانتز ها مشاده می نمایید در سایت احمد حسن قرار گرفته است.

خب همانطور که به دوستان فرمودم ، در مطلب قبلی این حدیث معتبر نیست اما آن را هم رد نمی نماییم ولی یک مشکل وجود دارد ولی نه در خود روایت بلکه ، در برداشتی که احمد حسن کرده است !!!

و اما چه مشکلی!!!! :

درمورد روایت بیان شده راجع به این موضوع هم بایستی این نکته را ذکر نمایم که:

در زبان عربی هر ضمیری یک مرجع ضمیر دارد و هر جمله توصیفی هم یک موصوفی دارد که در اینجا جمله "ویل لشیعتنا منه" بعد از اسم عبدالله آمده پس "ه" که یک ضمیر است مرجع ضمیرش نزدیکترین اسم به آن یعنی عبدالله می باشد...همچنین جملات بعدی که آمده توصیفی برای آخرین اسم ذکر شده یعنی عبدالله است.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز

 پس این حدیث اگر صحت داشته باشد مرگ فهد را بشارت نداده ، بلکه مرگ برادرش عبدالله را بشارت داده است.

حدیث هایی در منابع شیعی می باشد که در رابطه با مرگ فردی با نام عبدالله است:

الفضل ، عن عثمان بن عیسى ، عن درست ، عن عمار بن مروان عن أبی بصیرعن امام صادق علیه السلام :

من یضمن لی موت عبدالله، اضمن له القائم. ثم قال: إذا مات عبدالله، لم یجتمع الناس بعده علی أحد و لم یتناه هذا الأمر دون صاحبكم إن شاء الله و یذهب ملك السنین و یصیر ملك الشهور و الأیام، فقلت یطول ذلك؟ قال: كلا(8)

كسی كه مرگ عبدالله را برای من ضمانت كند من هم ظهور قائم را برای او ضمانت می كنم.

سپس فرمودند:

وقتی عبدالله بمیرد مردم پس از او با كسی متحد نشوند! ان شاء الله و این جریان بدون ( آمدن) امامتان آرام نمی شود و حكمت و سلطنت سالانه و طولانی مدت از بین می رود و مدت سلطنتهای پادشاهان به ماه و روز نمی كشد.

پرسدیم: "آیا این دوران طول می كشد؟"

فرمودند: "هرگز!"

لطفا متن کامل مقاله را در ادامه مطلب مطالعه نمایید .

از امام باقر نقل شده كه فرمودند:

إذا اختلف بنو فلان فیما بینهم، فعند ذلك فانتظروا الفرج و الیس فرجكم إلا فی اختلاف بنی فلان. فإذا اختلفوا، فتوقعوا الصیحة فی شهر رمضان، و خروج القائم،إن الله یفعل ما یشاء، و لن یخرج القائم و لا ترون ما تحبون حتی یختلف بنوا فلان فیما بینهم، فإذا كان، طمع النسا فیهم، واختلف الكلمة و خرج السفیانی، و قال لابد لبنی فلان من أن یملكوا فإذا ملكوا ثم اختلفوا تفرق ملكهم و تشتت أمرهم... الحدیث(9)

وقتی بنی فلان به خاطر چیزی كه میان آنهاست دچار اختلاف شدند منتظر فرج باشید و فرج شما جز با اختلاف بنی فلان محقق نمی شود. پس آنگاه كه گرفتار اختلاف شدند چشم انتظار صحیه ای در ماه رمضان و قیام قائم باشید كه خدا هر چه را بخواهد انجام می دهد. قائم قیام نمی كند و شما هم آنچه را عاشقش هستید، نخواهید دید تا وقتی بنی فلان بر سر آنچه در بینشان است مبتلا به اختلاف و درگیری شوند و وقتی چنین شد مردم به آنها ( و حكومتشان) طمع می كنند و وحدت و یكپارچگی از بین می رود و سفیانی شورش می كند. سپس ادامه دادند: بنی فلان بالاخره سلطنت خواهند كرد و پس از پادشاهی، آنها به اختلاف دچار می شوند و سلطنتشان به باد می رود و حكومتشان پراكنده و متشتت می شود ... تا اخر حدیث.


با توجه به این احادیث که در منابع شیعی وجود دارد مرگی که بشارت داده شده مرگ عبدالله است .

موضوعی دیگر که بایستی بررسی شود اسم بنی فلان می باشد (در حدیث دوم) که به چه کسی نسبت داده شده است؟

لطفا به روایت زیر توجه نمایید:

امام رضاعلیه السلام می فرمایند:

بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود:  از  جمله  نشانه های  فرج، حادثه ای است که بین 2 حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند. (10)

در روایت های ذکر شده، ملاحظه فرمودید که از آخرین خاندان پادشاهی حجاز، با عنوان بنی فلان یا آل فلان نامبرده شده است .همچنین این روایت درگیری برسر حکومت حجاز بعد از کشته شدن این فرمانروا را توصیف کرده است.

نکته : در روایت بالا یعنی یکی از فرمانروایان یا زمامداران حجاز ، پانزده شخصیت از نسل فرمانروا و یا پیشوای معروفی را به قتل می رساند!!!

ذکر یک نکته ی بسیار مهم: یکی از دلایلی که ائمه ی اطهار (ع) عبارت بنی فلان یا آل فلان را برای آخرین خاندان پادشاهی عربستان برگزیده اند و صریحاً به نام دقیق این خاندان اشاره نکرده اند، می تواند این مسئله باشد که ذکر نام صریح این خاندان، موجب می شده است تا خاندان های پادشاهی که در عربستان حکومت کرده اند، هیچ کدام نام ذکر شده در روایات را بر خود ننهند؛  چرا که هیچ خاندانی  قاعدتاً  دوست نمی دارد كه نامش، همنام آخرین خاندان پادشاهی حجاز در روایت های ذکر شده از معصومین (ع) باشد. زیرا درصورت همنام بودن نام این خاندان ها با آخرین پادشاهی عربستان در روایات، موجب عکس العمل شیعیان اهل بیت (ع) می شده است .

حال موضوعی دیگر نیز باید بررسی شود و آن موضوع " اختلاف در مکه (حجاز) " می باشد زیرا همان گونه که در روایت ذکر شد ، در روایت مربوط به آخرالزمان، سخن از ختلاف در پادشاهی حجاز به میان آمده است.

بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم و ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم (پادشاهی عربستان ، عبدالعزیز و فرزندان آن):

نکته ی بسیار جالب و عجیبی که دیده می شود ، این است که در عصر حاضر که اکثریت کشورها حکومت جمهوری را پذیرفته اند و حتی تعدادی از کشورهای عربی همچون عراق، سوریه، مصر، الجزایر و ... نیز صاحب حکومت جمهوری شده اند(11)، کماکان کشور عربستان توسط حکومت پادشاهی اداره می شود(12) و این نکته از نظر انطباق با روایات بسیار مهم و قابل توجه است؛ چرا که در روایات درباره ی حکومت حجاز (عربستان) ذکر شده است که حکومت حجاز در عصر ظهور، در دست خاندان بنی فلان یا آل فلان است.(13)

و اما :

بر خلاف دیگر نظامهای سلطنتی جهان، پنجاه سال است كه ارث بری برادر از برادر و نه پدر به پسر در عربستان سعودی ادامه دارد و پس از وفات ملك عبدالعزیز در 1953 كه جانشینی‌اش به پسر 35 ساله وی رسید، این برادران بودند كه یكی پس از دیگری بر تخت پادشاهی سلطنت كردند.. ملک عبدالعزیز، پدر شاهان و ولی عهدان فعلی آل سعود منشوری دارد که به نام منشور عبدالعزیز معروف است . در این منشور آمده است: " تا زمانی که پسران من زنده‌اند قدرت به نوه‌هایم نخواهد رسید."

در واقع ملک فهد شاه پیشین عربستان،ملک عبدالله شاه کنونی و شاهزاده سلطان ولی عهد همگی با هم برادرند.اما

مساله اصلی اینجاست که در این موقعیت ولی عهد نیز از به دست گرفتن زمام امور ناتوان است!

شاه 86 ساله ،ولی عهد 85 ساله!

شاهزاده 'سلطان بن عبدالعزیز ' ولیعهد و وزیر دفاع این کشور نیز که از سال 2005 میلادی تاکنون به دلیل وخامت اوضاع جسمانی چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته از حدود دو سال پیش تاکنون کمتر در صحنه سیاسی این کشور ظاهر شده است  . اگرچه خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرده  که شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز 78 ساله است اما این در حالی می باشد که بیشتر محققان احتمال می دهند او 85 ساله باشد .

سلطان بن عبدالعزیز

آخرین مورد بیماری شاهزاده سلطان مربوط به ماه رمضان امسال (1389 ه.ش)می باشد. در پی شدت یافتن بیماری او و وخامت حال ولی‌عهد عربستان سعودی، وی به توصیه پزشکان عازم شهر "اغادیر " در مغرب شد تا در کاخ شخصی خود به مدت دو ماه استراحت کند.در واقع  گزارشها  حاکی از این امر است که  وضع جسمانی ولی‌عهد عربستان، ضعیف‌تر از وضع جسمانی ملک عبدالله است که در اواسط دهه هشتاد عمر خود به سر می‌برد.

نتیجه گیری:

احتمال در گیری های شدید  داخلی میان خاندان سلطنتی از نتایج احتمالی این وضعیت است. اولین نشانه های بی ثباتی سیاسی در عربستان پس از آشکار شدن نشانه ها بیماری شاه و ولیعهد با ماجرای بندر بن سلطان شروع شد.

بندر بن سلطان

بنا به اطلاعات منابع اطلاعاتی و امنیتی غرب ،شاهزاده بندر پسر شاهزاده سلطان ولی عهد فعلی عربستان پس از این که احساس کرد ممکن است پدرش به سلطنت نرسد تصمیم گرفت خود مستقیما وارد عرصه شود و قدرت را قبضه کند.او که سالها در آمریکا مسئولیت مهم سفارت عربستان را داشت بعد از مرگ فهد به عربستان بازگشت که شغلی برای خود دست و پا کند.اما عملا به شغلی بالاتر از رییس شورای امنیت ملی عربستان نرسید و ناراضی ماند. در اگوست سال ۲۰۰۹ میلادی، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" در گزارشی ویژه و مهم، از تلاش امیر بندر بن سلطان برای کودتا در عربستان سعودی خبر داد. این روزنامه با تأکید بر صحت این خبر نوشت که البته این خبر مربوط به گذشته است و پارسال روی داده است.

به نوشته این گزارش، هدف از این کودتا، تنها کوتای نظامی علیه ملک عبدالله نبوده، بلکه بندر قصد داشت تا کل نظام را تغییر دهد و قصد داشت از این طریق، قدرت را در عربستان در دست بگیرد.

منابع سعودی افشا کننده خبر این کودتا به فایننشال تایمز گفتند که سازمان اطلاعاتی روسیه نخستین جریانی بود که سرنخ‌های این تلاش را فاش کرده است.این کودتا قرار بود به مرکزیت پایگاه هوایی ریاض انجام شود.

گفته می شود در پی افشای این کودتا، افسران ارشد بسیاری از ارتش این کشور بازداشت شده و بندر بن سلطان نیز از عرصه سیاسی عربستان سعودی منزوی شده است. به همین دلیل  ناظران مسائل سیاسی عربستان، نسبت به آینده سیاسی این کشور به شدت نگران هستند زیرا اولا عربستان بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان است و در صورت بروز هرگونه مشکل سیاسی یا اقتصادی در این کشور، می تواند تأثیر منفی تکان دهنده ای بر تمام جهان بگذارد. دوما میان شاهزادگان سعودی برای تصاحب پست جانشینی «ملک عبدالله» مدتهاست که رقابت شدیدی وجود دارد.

در واقع نمونه بندر بن سلطان نشان می دهد که چقدر احتمال درگیری های داخلی بر سر قدرت در عربستان سعودی بالا رفته است.(14)

خاندان آل سعود

گروه جامعه و ارتباطات سایت تبیان

این مسئله حتی از چشم خبرنگار روزنامه ی مشهور فیگارو نیز به دور نمانده و این خبرنگار در مقاله ای با عنوان « عربستان: آبستن اختلافات داخلی آل سعود » به آن اشاره کرده است. (15) بدین ترتیب هیچ بعید نیست که پس از مرگ ملک عبدالله که در سنین کهولت و پیری به سر می برد، عربستان صحنه ی کشمکش و  درگیری  خاندان آل سعود شود. این مسئله با روایات اسلامی که درباره ی آخرین خاندان پادشاهی حجاز قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) بیان شده اند، مطابقت زیادی دارد.

البته لازم به ذکر است که واقعاً ممکن است ملک عبدالله پادشاه کنونی عربستان و خاندان آل سعود (خاندان پادشاهی عربستان)، آخرین پادشاه و آخرین خاندان پادشاهی حجاز نباشند و در آینده نیز پادشاهان دیگری در عربستان حکم برانند، اما به هر حال نمی توان شباهت ملک عبدالله و خاندان آل سعود را با روایت های ذکر شده در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، نادیده گرفت. بنابراین بهتر است كه توجه ویژه ای به وضعیت عربستان سعودی در عصر حاضر داشته باشیم.

آیا واقعا ملک عبدالله آنقدر بد می باشد که در حدیث آمده وای بر شیعیان ما از او؟

در ماههای اول سلطنت ملک عبدالله  بیان می شد  که  وی  شخص معتدل و میانه رویی است و با ملک فهد که در زمان او حجاج شیعه در روز برائت از مشرکین به خاک و خون کشیده شدند،(16) تفاوت دارد، اما گذشت زمان ثابت کرد که نه تنها خطر او برای شیعیان و سایر مسلمانان آزاده از ملک فهد کمتر نیست، بلکه ملک عبدالله به مراتب خطرناک تر است.

گرچه ملک عبدالله  در طی این سالها تلاش نموده است تا در ظاهر و در جریان مناسبات سیاسی با کشورهای منطقه خود را فردی صلح طلب معرفی نماید، اما شواهد امر دقیقاً خلاف این نکته را ثابت می کند؛ به طوری که از زمان آغاز رسمی سلطنت ملک عبداله ، حملات گروه های تکفیری تحت حمایت عربستان به شیعیان عراق، افزایش یافته(17(و حتی هتک حرمت این گروههای تکفیری به عتبات عالیات و حرم ائمه (ع) در عراق افزون گشته است.(18) از زمان آغاز سلطنت ملک عبدالله، مفتیان وهابی عربستان که تحت حمایت کامل خاندان آل سعود هستند، فتواهای بی شرمانه ای صادر نموده که این فتواها به دست گروه های تکفیری عراقی تحت حمایت دولت عربستان سعودی اجرا شده و منجر به کشتارهای هر روزه ی شیعیان عراقی و انهدام زیارتگاه های معصومین (ع) شده است.(19) علاوه بر این ملک عبدالله  ارتباط بسیار قوی با امریکا و اسراییل برقرار نموده و بدین ترتیب به مسلمانان خیانت کرده است.(20) این ارتباط تا بدانجا است که سران سعودی در زمان سلطنت ملک عبدالله، با جرج بوش میگساری و رقص شمشیر می نمایند.(21)

رقص شمشیر بوش با خاندان آل سعود

از سوی دیگر بنا بر گزارش های بی شماری که از سوی حجاج شیعه بخصوص حجاج شیعه ی ایرانی به دست رسیده است، در طی 3 – 2 سال اخیر، فشارهای زیادی بر حجاج ایرانی وارد آمده است که تاکنون سابقه نداشته است.(22) این فشارها تا به آنجا بوده است که برخی از علما از جمله آیت الله مکارم شیرازی، بحث احتمال تحریم حج عمره را مطرح نمودند.(23)

یكی از آخرین شاهکار های ملک عبدالله در  خیانت  به  شیعیان،  دست داشتن دستگاه های اطلاعاتی عربستان سعودی به همراه دستگاه اطلاعاتی کشور خائن اردن در ترور شهید حاج عماد مغنیه بود(24) که این مسئله خود یکی از ننگین ترین جنایات ملک عبدالله می باشد.

همچنین جنایات اخیر كه در شهر مقدس مدینه به دست دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عربستان و نیز نیروهای افراطی وهابی موسوم به نیروهای امر به معروف و نهی از منكر وابسته به دولت عربستان انجام شدند و در طی آن ها تعداد زیادی از شیعیان به شهادت رسیدند و تعداد دیگری نیز زخمی شدند، خود حكایت از دسایس شیطانی ملك عبدالله عربستان دارند.(25) با توجه به مسائل گفته شده، به راحتی می توان دریافت که عبارت  « ویل لشیعتنا منه »  در روایت ذکر شده،  کاملاً  برازنده ی  ملک عبدالله می باشد.

و همچنین جنایات بسیار بزرگی که رد همین تازگی ها شاهد آن بودیم جنگ با شیعیان یمن و همچنین فرستادن ارتش خود ( عربستان ) به بحرین برای قتل عام مردم بی گناه!!!(26)

حال اگر احادیث مطابقت داشته باشند چه معنی ای در بر دارند!

در ادامه ی  روایت  ذکر  شده  از سوی  پیامبر گرامی اسلام (ص)  بیان  شده  است: « بشرونی بموته ابشرکم بظهور الحجة. » این عبارت نشان می دهد که مرگ عبدالله ذکر شده در روایت مذکور، فاصله ی کمی با ظهور حضرت مهدی (عج) دارد؛ از این مسئله می توان دریافت که در صورت صحت روایت مذکور و درستی منابع آن، با توجه به اینکه بسیاری از ویژگیهای روایت، با ملک عبدالله، ملک فهد و خاندان آل سعود مطابقت دارد، عصری که ما در آن به سر می بریم، ان شاء الله « عصر الظهور » است و در صورتی که ما شیعیان تلاش خود را بیشتر کنیم، می توانیم ظهور آن منجی بزرگ را درک نماییم. إن شاء الله.

نتیجه گیری کلی:

1-     اگر حدیث شیعی صحت داشته باشد که با علم رجال شناسی آن حدیث را تایید می کنیم ، ملک عبدالله همین پادشاه عرستان است ولی باز نیز ممکن است پادشاهی دیگر با نام ملک عبدالله بیاید ولی اگر حدیثی که در کتاب مائتان وخمسون نوشته سید محمد علی طباطبایی حسنی آمده بود صحت داشته باشد می توان گفت که ملک عبدالله روایات همین پادشاه عربستان است و ما در عصر ظهور می باشیم.و اگر خدا بخواهد چشم مان به جمال امام مهدی علیه السلام روشن خواهد شد.

نکته بسیار مهم :

«فضیل‏» از امام باقر (علیه السلام) پرسید: آیا براى این امر وقتى تعیین مى‏شود؟

امام سه بار فرمود: «كذب الوقاتون‏» تعیین كنندگان وقت دروغگویند (27)

«اسحق بن یعقوب‏» توسط جناب محمد بن عثمان عمرى نامه‏اى خدمت امام زمان علیه السلام فرستاد و سؤالاتى نمود و امام در فرازى از پاسخ در مورد وقت ظهور فرمودند:

«و اما ظهور الفرج فانه الى الله تعالى ذكره و كذب الوقاتون‏»

و اما ظهور فرج به فرمان خداى متعال وابسته و تعیین وقت كنندگان دروغگویند. (28)

البته منظور از تعیین وقت تعیین دقیق وقت ظهور است و اینگونه تعیین وقت را پیشوایان معصوم (ع) بهیچ وجه جایز نشمرده‏اند و آن را از اسرار الهى دانسته‏اند ولى علاماتى را ذكر فرموده‏اند كه چون آنها واقع شوند نزدیك بودن ظهور را نوید مى‏دهند.

 

3        - حدیثی که در کتاب مائتان وخمسون نوشته سید محمد علی طباطبایی حسنی ذکر شده بود در آخر مربوط می شود به ملک عبدالله نه فهد.احمد حسن ها از یان روایت سواستفاده کرده اند که با مرگ فهد منجی ظهور کرده است و آن احمد حسن می باشد.وبرای اینکه حدیث عبدالله از امام صادق را نمی توانستند رد کنند ، آن را به مهدی بشارت داده اند.

پس آنها اعتقاد دارند با مرگ فهد احمد حسن ظهور کرده و با مرگ ملک عبدالله امام زمان ظهور میکند که اینگونه نیست.

 

در پایان از خواهر گرامیمان با اکانت "ندا" جهت کمک در زبان عربی تشکر میکنم و همچنین از مقاله های پرمحتوا دوست گرامیم خادم الامام.از کابر گرامی با نام ahmad نیز به خاطر ارسال اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع تشکر می نماییم.

برای تعجیل در ظهور امام زمان صلوات

منابع:

1-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 22 و23.

2-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 219، 220 و 221.

کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 266، 267، 268، 269، 270، 271، 272.

3-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات287، 288، 289، 290.

4-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 138، 139، 140، 141، 142، 143، 144 و 145.

5-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 291 تا 303.

6-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 219، 220، 221، 266،267، 268، 269، 270، 271، 272.

7-      مائتان وخمسون علامة ص 122  نوشته سید محمد علی طباطبایی حسنی

8-    بحارالانوار ج52، ص 210؛ بشارة الاسلام، ص123.

9-      الغیبة نعمانی، ص171؛ بحارالانوار، ج52، ص 232.

10-  بحارالانوار، ج 52، ص 210-      کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 267 و 268.

11-  http://en.wikipedia.org/wiki/Algeria
http://en.wikipedia.org/wiki/Syria
http://en.wikipedia.org/wiki/Egypt
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq

12-  http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia

13-  کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحات 219، 220 و 221.

14-  http://www.tebyan.net/politics_social/politics/foreign_policy/analysis_article/2010/11/14/143914.html

15-  http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1384/840513/news/kharj.htm

16-  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8709181193
http://www.ir-psri.com/Show.php?Page=ViewArticle&ArticleID=62&SP=Farsi

17-  http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=27

18-  http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8605010168
http://www.edalatkhahi.ir/000522.shtml

19-  http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8605010168
http://www.edalatkhahi.ir/000522.shtml

20-  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8710260546
http://alef.ir/content/view/38975
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1793758
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-238/8712216359172449.htm
http://www.moqavemat.ir/?lang=he&state=showbody_news&row_id=43457
http://www.moqavemat.com/?lang=fa&state=showbody_news&key=&row_id=43457&style=no

21-  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711021754

22-  http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=41419
http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=30778

23-  http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=15846
http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100900337240

24-  http://www.tebyan.net/politics_social/news/world/2008/4/9/64793.html
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-234/8711210541085730.htm

25-  http://www.dolat.ir/Nsite/FullStory/?Id=175161

26- http://www.seratnews.ir/fa/news/357/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D9%8A%D9%85%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%8A-%DA%A9%D9%86%D8%AF

http://www.asriran.com/fa/news/159773

27 - غیبت‏ شیخ طوسى ص 261 - 262

28 - كمال الدین ج 2، ص 160 حدیث 4.




طبقه بندی: تناقضات و نقد جریان یمانی ( سید احمد الحسن )، 
برچسب ها: ملک فهد، ملک عبدالله، سید احمد الیمانی، خواب، رویا، رؤیا، صادقه، کاذب، سید یمانی سفیانی و سید خراسانی، دانلود فایل صوتی، بانک دانلود، سید حسنی، سیدد حسن نصرالله، ظهور نزذیک است، سی دی، ارتباط با سید احمد الحسن، ارتباط با احمد الحسن، ارتباط با سید یمانی، ارتباط با المهدیون، ارتباط با جریان مدعی یمانی، ارتباط با جریان یمانی موعود، عکس سید احمد الحسن، الصوره السید احمد الحسن، صوره، سیره، ایمیل سایت المهدیون، ایمیل جریان مدعی یمانی، تصویر سید احمد الحسن، تصویر دجال بصره، دجال بصره، سید احمد الحسن + عکس، پیرامون مهدیون، انصار المهدی، جریان یمانی، عبدالله هاشم، هاشم استودیو، مستند ظهور، ظهور بسیار نزدیک است، پرسش ها و پاسخ های مهدوی، سید احمد الحسن الیمانی، سید احمد الحسن، amamalymany، ahlamountada، سیداحمدالحسن، وصی، فرستاده، فرزند امام مهدی، یمانی، امام زمان، وصیت پیامبر، شب وفات، انصار امام مهدی، اول المهدیین، الموعودalmahdyoon، alhdioon، ahmad، alhasan، yamani، ansaralmahdi، ansaralmahdy، سید احمد الحسن فرستادهء امام مهدی، اطلاعاتی درباره احمد الحسن که می گوید یمانی موعود است، طلبه نت، گفتگوی دینی، مرکز پاسخگویی، کلوپ، دانلود، کتب، کتاب، ویدیو، ویدئو، فیلم، کلیپ، تصویر، عکس، نوشته ها، ادعاها، حضرت ولیعصر، pic، اعلان بیعت با سید احمد الحسن علیه السلام، ansarolmahdi، mahdyoon.org، cloob، www.almahdyoom.com، www.almahdyoon.org، امام صادق، حجیت خواب، هدایت در خواب، محقق حلی، حجیت خواب در قرآن، سوره الصافات 101 الی 110، تفسیر نمونه، من‏ لایحضره ‏الفقیه، بحارالانوار،  
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 17 اسفند 1390 توسط سید احمد الحسن